martedì 21 aprile 2009

Beagleboard, come compilare OpenEmbedded e tweakkarsi il kernel

clipped from groups.google.com

For my setup, I built the whole thing using OpenEmbedded, then I
tweaked the kernel config by hand. I'm not sure I recommend it (since
if I pull new stuff from the git tree I'll need to redo my config
changes), but it worked for me. When I did was:
Under the OpenEmbedded root, go to
tmp/work/beagleboard-angstrom-linux-gnueabi/linux-omap-2.6.28-r26/git
This where the source to the kernel lives. The config options are
stored in that dir in the ".config" file, and I recommend making a
copy of it before changing anything.
Then you can do a "make menuconfig", which will let you edit the
config options. Exit out of the menuconfig app (saving changes) and
then do "make uImage" to rebuild the kernel.
The kernel will end up under that dir as "arch/arm/boot/uImage"

In fin dei conti è quello che sto facendo: compilare OpenEmbedded (il "bitbake base-image" deve ricompilare tremila pacchetti, tra cui compilatori e kernel Linux)... e poi ci comincerò a smanettare come indicato da Brett sulla mailing-list.

Al momento sono a quasi un migliaio di pacchetti sui tremila di base (compilare su un Pentium-M a 600-1100 MHz mentre lo si usa per navigare ed altre cose, non è proprio rapidissimo).

Nessun commento:

Posta un commento