domenica 4 aprile 2010

Bakugan? BAKA-gaijin!!!

Last week while taking the train home, I saw a kid with his head buried in some kind of Bakugan guide, and it got me thinking. The first thing was that it reminded me of when I used to sit on the same train with a printed Pokemon pokedex, pouring over move lists and trying to imagine new movesets in strategies. It filled me with a sense of nostalgia. The second thing was that it got me thinking about the future of anime.

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Bakugan, one of those collecting and battling game franchises designed to separate kids from their money, has an anime to act as a half-hour commercial for the product. It’s one of the latest in a long line of merchandising engines, from Pokemon to Digimon to Yugioh to Beyblade and so on. The shows can still be pretty decent; there’s no illusion about their true purpose, but it doesn’t mean they can’t be entertaining.

Bakugan è uno di quei franchises architettati per separare i ragazzi dai loro soldi.

E' il più recente di una lunghissima linea di merchandising da Pokemon a Digimon a Yu-gi-oh a Beyblade e così via.

Gli episodi (talvolta) possono perfino essere decenti, ma non ci si illude mai su quello che è il loro vero scopo: vendere figurine, pupazzetti e carabattole varie.

Che tristezza.

2 commenti:

  1. Alcuni non leggono le righe in italiano e quindi ripeto qui i concetti principali.

    BAKUGAN è una di quelle operazioni commerciali architettate per SEPARARE i ragazzi dai loro soldi!!!

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  2. Importante:

    con "baka-gaijin" (外人のバカ)volevo intendere "il non giapponese è un idiota".


    Important:

    with "baka-gaijin" (外人のバカ)I meant "non-Japanese people are idiot".

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